پنج شنبه 22 خرداد 1404
معرفی
تاریخچه دانشکده
درباره دانشکده
چارت سازمانی
نقشه سایت
حوزه ریاست
ریاست و معاونین
معاونت ها
معاونت آموزشی
معاونت پژوهشی
معاونت اداری مالی
اعضا هیئت علمی دانشکده
گروههایآموزشی
هوشبری
اتاق عمل
فیزیوتراپی
تکنولوژی پرتوشناسی
هماتولوژی وعلوم آزمایشگاهی
هماتولوژی
علوم آزمایشگاهی
زیست فناوری پزشکی
اداره آموزش
کادر آموزشی
دفتر آموزش
تحصیلات تکمیلی
تقویم آموزشی
دانش آموختگان
فرم ها و نظرسنجی ها
فرم عضویت
فرم نظر سنجی ذینفعان
پرسشنامه رسالت و اهداف
فرم معرفی فرصت های شغلی
فرم کیفیت فعالیت های آموزشی و پژوهشی
فرآیند دانش آموختگان
اسامی دانش آموختگان
گالری عکس
معرفی همکلاسی
برنامه کلاسها
جدیدالورود
اساتید مشاور
مسئول اساتید مشاور دانشکده
اساتید مشاور
دانشجویان همیار
فرم ها و آیین نامه ها
مطالعات و توسعه آموزش
کتابخانه
برترین ها
اساتید
دانشجویان
رتبه های برتر
پژوهشگر برتر
پذیرفته شدگان
استعداد درخشان
کارمندان
ارتباط با ما
فرآیند دانش آموختگان
فرآیند دانش آموختگان
اسامی دانش آموختگان
گالری عکس
معرفی همکلاسی
فرآیند مشارکت و بازخورد دانش آموختگان در اصلاح و ارتقای برنامه های در حال اجرا، کاربست پیامد های یادگیری و بازنگری و بازآموزی
مقدمه:
در جوامع توسعه یافته تحوّل، تغییر و نوآوري از دانشگاه آغاز می شود و مراکز آموزش عالی با انجـام دادن رسالت هاي خود در تحقق آرمانهاي جامعه به ویژه خودکفایی علمی کشور گام هاي مـؤثري برمـیدارنـد. بهبود برنامههای درسی رشتههای دانشگاهی نیازمند در نظر گرفتن دیدگاه ها و نیازهای گروه های ذینفع برنامۀ درسی است.
بیان مساله:
کلید بقاي دانشگاه ها توجه به دیدگاه هاي ذینفعان و مصرف کنندگان برنامه هاي درسی است . دانش آموختگان در تدوین راهبردهاي آموزش و برنامه هاي درسی و ارزشیابی آن جایگـاه ویـژه اي دارنـد
.
دانشگاه ها از دانش آموختگان به عنوان منبع با ارزش دریافت اطلاعات و ارزیابی تأثیر تجارب دانشگاه بـر توسعۀ توانمندي هاي شناختی و مهارتی آنان بهره مند میشوند، بنابراین بایـد تمام توان خود را براي آماده سازي شغلی دانشجویان به کار بگیرند. هرچه توانایی هاي دانشجویان توسـعه یابد، اشتغال پذیري دانش آموختگان افزایش می یابد. در این خصوص دانشگاه ها باید سه نقش اساسی را برای دانش آموختگان لحاظ کنند.
نقش اعتبارسنج(انتقال دستاوردهای درسی گذشته و تجربۀ شخصی دانش آموختگان
نقش مشاور(اظهار نظر درباره کیفیت برنامۀ درسی جـاري )
نقـش طراحان برنامه هاي درسی آینده
نتایج مطالعات نشان می دهد که دانشگاههای معتبر جهان به منظور بهبود و بازنگری برنامههای درسی و سایر موارد آموزشی از نظرهای تمام ذینفعان نظیر اعضای هیئت علمی، دانشجویان، دانشآموختگان و کارفرمایان استفاده میکنند. در مقایسه با آن، در دانشگاه های ایران دانش آموختگان بجز در موارد استثنایی در ارزشیابی برنامههای درسی مشارکت چندانی ندارند و حتّی صاحب نظران اهمیت و ضرورت مشارکت دانش آموختگان را پایین تر از سایر ذینفعان تلقی می کنند.
هدف :
ارتقاء مشارکت و بازخورد دانش آموختگان در اصلاح و ارتقای برنامه های در حال اجرا، کاربست پیامد های یادگیری و بازنگری و بازآموزی
گام اول
ثبت نام و دریافت نظرات دانش آموختگان
گام دوم
تجمیع دیدگاه های دانش آموختگان در زمینه های مرتبط با هدف
گام سوم
دعوت کردن از نمایندگان دوره های مختلف از دانش آموختگان
گام چهارم
مطرح کردن موضوعات کلیدی
گام پنجم
دریافت نظرات و هم اندیشی
گام ششم
جمع بندی
گام هفتم
استفاده از نتایج تایید شده و مورد توافق حاصله در برنامه های قابل اجرای منجر به اهداف
گام هشتم
پایش، ارزیابی و دریافت بازخورد
پیوندهای مرتبط
معاونت پژوهشی
دفتر مقام معظم رهبری
نهاد ریاست جمهوری
دانشگاه علوم پزشکی کرمان
وزارت بهداشت- درمان و آموزش پزشکی
سازمان نظام پزشکی
معاونت پژوهشی دانشگاه
مجلات دانشگاهی
دانشگاه علوم پزشکی ایران
دانشکده پیراپزشکی شهید بهشتی تهران
نظرسنجـــی
کیفیت سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟
خوب
متوسط
بد
خوب
41%
متوسط
18%
بد
40%
کرمان، ابتدای محور هفت باغ علوی ، پردیس دانشگاه علوم پزشکی ،بلوک D ، دانشکده پیراپزشکی
امروز: 144
بازدید کل: 3,322,316
آخرین بروزرسانی: چهار شنبه 21 خرداد 1404
آدرس آی پی: 172.27.253.190
© Copyright ©2025
kmu.ac.ir
All Rights Reserved. Powered by
targan.ir
Version 5.6.161® |
کلیه حقوق این سامانه متعلق به مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی کرمان می باشد.
حذف کلیه موارد